Novinky
Osobní odběry na prodejně: pondělí, středa a pátek 14.30hod. - 17.00hod.
Tel: 603440524
Dne 27.10.2023 je provozovna zavřená !
Camperpark
Pokud by jste i takto měli nějaký problém napište nám email nebo zavolejte. Pozor, délku změřte minimálně dvakrát tak, aby nedošlo k chybě.
Je také dobré shlédnout stavbu karavanu tak, aby vám nakonec nepřekáželi například dveře či okna.
N.B.
L - maximální délka stanu
H - výška stanu od země
X1 - jedna strana obepne okno
X2 - druhá strana je umístěna tak, aby jste mohli otevírat dveře
V případě dotazů nás kontaktujte.
Připojení vodovodních baterií v karavanech či obytných vozech bývá řešeno několika způsoby v závislosti na výrobci dané baterie.
U vodovodních kohoutů od firmy Reich se můžete setkat s těmito druhy připojení vodovodních baterií:
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Firma Comet využívá pro svoje vodovodní baterie používané v karavanech a obytných vozech tyto typy připojení:
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Výrobce vodovodní baterií Barwig používá jediný typ připojení:
![]() |
Co je univerzální předehřev motoru
Univerzální předehřev motoru LF Bros je určen pro zahřátí spalovacích motorů vozidel se systémem vodního chlazení. Díky topné spirále, termostatu a čerpadlu v předehřívači, je motor vozu rovnoměrně předehříván na provozní teplotu. S použitím předehřívače je start motoru i v zimě šetrný. Startem již zahřátého agregátu se motor pomaleji opotřebovává, má nižší spotřebu paliva a zároveň produkuje méně škodlivých spalin. Napájení předehřevu motoru zajišťuje střídavý proud s napětím 230V. Oběh předehřáté chladící směsi zajišťuje výtlačné čerpadlo, ideální teplotu hlídají dva termostaty, které udržují chladící směs v rozmezí 50°C až 55°C.
Jaké je využití pro předehřev motoru ?
Univerzální předehřevy motoru LF Bros se používají do osobních, dodávkových, nákladních automobilů a pracovních strojů. Ideální volbou je pak pro vozidla, které ihned po startu potřebují vyšší výkon jako například sanitní vozy nebo jiné výjezdové automobily, které jsou díky předehřátí prakticky vždy připraveny k výjezdu. Díky předehřátému motoru se tak zabrání vyššímu opotřebení mechanických částí, snižuje se spotřeba, vzniká tak méně škodlivých spalin a v neposlední řadě dochází k prodloužení životnosti autobaterie, která tak čelí několikanásobně nižším startovním odběrům. Vlastní pohonná jednotka je také s předehřevem ušetřena a motor tak lze dříve využít na plný výkon.
Má předehřev vliv na vytápění vozidla?
Samozřejmě, předehřev motoru má vliv nejen na samotnou pohonnou jednotku, ale i na pohodlí posádky uvnitř vozu. Po nastartování, je díky předehřevu motor zahřatý prakticky na provozní teplotu a díky tomu můžete dříve vytápět kabinu vozu. Nejen, že šetříte Vaše vozidlo před studenými starty, ale i sobě tak dopřejete příjemný komfort.
Snadná montáž předehřevu
Samotná montáž je velmi rychlá a snadná, obecně lze říci, že se předehřívač nasadí mezi výměník tepla a motor vozidla. Detailní popis montáže naleznete v přibaleném návodu. V každém balení dodáváme dva T-kusy, které umožní jak sériové, tak paralelní zapojení. Vše závisí na konstrukci Vašeho vozidla. Všeobecně lze doporučit snadnější zapojení - sériové.
Výhody vozidla s předehřevem motoru
Co je nezávislé topení?
Jedná se o teplovzdušné topení, které vytápí vnitřní prostor a není nijak závislé na motoru vozidla. Jinými slovy, topí samostatně. Pro ty, kteří se orientují v této problematice, se jedná o plnohodnotnou alternativu teplovzdušných systémů Webasto, Truma, Eberspächer nebo Planar. Médiem pro naše teplovzdušné topení je nafta a tím se řadí mezi nejbezpečnějsí topné systémy na trhu. Produkty firmy LF Bros rovněž splňují veškeré certifikace CE, EAC a E9. Spotřeba od 0,16 l/hod nafty v kombinaci s výbornou výhřevností předurčuje produkty firmy LF Bros k velmi širokému spektru využití. Náklady na hodinu provozu jsou tak minimální, pohybují se orientačně pod 5 Kč/hod.
Jak teplovzdušný systém funguje?
V topném tělese jsou dva hermeticky uzavřené okruhy. Do prvního okruhu je nasáván vzduch z venku, dochází k hoření v hermeticky uzavřené komoře a výfuk je rovněž vyveden mimo obytnou zónu, ven. Výfuk je z důvodu tichého chodu vybaven tlumičem hluku. Spalováním vzniká v agregátu teplo, které se odvádí tepelným mostem do druhého okruhu, z kterého jej vestavěný elektrický ventilátor rozfoukává do obytného prostoru.
Jak mohu nezávislé topení ovládat?
Co se ovládání týče, i zde máte možnost volby. Dodáváme standardně dva druhy ovladačů. První možností je volba manuálního ovladače, druhou je modernější provedení a to digitální. K oběma ovladačům naleznete v balení návod v českém jazyce. Každý z ovladačů podporuje dva režimy. Prvním režimem je regulovatelná hodnota výkonu a druhým, pohodlnějším, je automatická regulace otáček v závislosti na okolní teplotě - termostatický program.
Je to bezpečné?
Samozřejmě, spalovací komora má jak přívod vzduchu, tak výfuk vyveden mimo obytný prostor. Naopak zdroj vzduchu pro ohřev obytného prostoru je nasáván z obytného prostoru, následně se vzduch v tělese topení ohřeje a druhou stranou jej ventilátor rozfoukává zpět do obytné části. Topení je vybaveno čidlem, které rozpozná nadmořskou výšku a dle toho řídící jednotka upravuje proces hoření. Systém oproti konkurenčním výrobkům uspěl ve vysokohorských podmínkách, testy probíhaly v nadmořské výšce nad 5000m.
O bezpečnost se stará teplotní PT čidlo, které v případě zaznamenání nadměrné teploty proces hoření ukončí. Dále je sestava vybavena podpěťovou ochranou, která Vám i při poklesu napětí na baterii garantuje klidný start vozidla.
Kde mohu topení využít?
Prakticky kdekoli, kde je zapotřebí udržovat vyšší teplotu než je teplota okolí. Například můžete vyhřívat prostor osobního auta, dodávky, karavanu, obytného vozu nebo jachty na dovolené. Temperovat lze rovněž prostory skladu, chaty, montážní buňky nebo nákladní vůz. Využití je opravdu velké, a to jak ve volnočasových, tak v pracovních aktivitách. Teplovzdušné topení LF Bros dokáže udržovat konstantní teplotu ať už pro komfortní pobyt nebo pro lepší pracovní podmínky.
Jaké bych měl zvolit provedení?
V nabídce máme řady dle výkonu 2kW, 3 kW a 5 kW. Do menších prostorů, jakými jsou osobní automobil nebo dodávka doporučujeme základní model 2kW, který svojí výhřevností bohatě postačí. Dále jen vyberete mezi variantou 12V (osobní automobil) nebo 24V (nákladní automobil). Do velkých karavanů a obytných vozů je pak vhodnější volbou 3kW nebo 5kW model. Obecně lze říci, že je vždy lepší volit topení méně výkonné a používat jej na vyšší výkon. Zabráníte tak usazování nečistot, které tak lépe prohoří a neusadí se v topném systému.
model: | 2 kW | 3 kW | 5 kW |
napětí: | 12 / 24 V | 12 / 24 V | 12 / 24 V |
výkon: | 1,1 - 2,0 kW | 1,4 - 3,0 kW | 1,4 - 4,6 kW |
spotřeba: | 0,12 - 0,21 l/hod | 0,18 - 0,36 l/hod | 0,18 - 0,53 l/hod |
otáčky ventilátoru: | 2800 - 4400 ot./min | 1400 - 3545 ot./min | 1400 - 4600 ot./min |
teplota na výstupu: | 100 ̊C | 110 ̊C | 120 ̊C |
rozměry topného tělesa: | 31 x 12 x 12 cm | 37 x 14 x 15 cm | 37 x 14 x 15 cm |
váha topného tělesa: | 2,6 kg | 5,75 kg | 5,75 kg |
podpěťová ochrana: | ANO | ANO | ANO |
teplotní čidlo PT: | ANO | ANO | ANO |
Jaké mám možnosti instalace?
Záleží jen na Vašem rozhodnutí. Montáží Vás bude provázet český návod. Topení lze napojit na dodávanou 10l nádrž. Tahle varianta je snazší, časově nenáročná a lze ji instalovat i v domácích podmínkách. Pro větší komfort je možné přimé napojení sací jehly do nádrže vozidla. Zde již doporučujeme odbornou montáž servisem, který ji zvládne během jednoho dne. Takže ani jedné z možností se není třeba bát. A pokud stále nevíte, s montáží Vám rádi pomůžeme.
Komunikační software
Komunikace mezi řídící jednotkou a topným zařízením je digitální CAN-BUS. Komunikační systém je přímo vyvinutý pro systémy LF Bros a zaručuje tak rychlou reakci při ovládání a jedinečnou diagnostiku případných závad.